Meh sini ambo nok ghoyak Ganu sikit.

Ahh tak mboh ahh ghoyak Ganu nanti korang dok pahang starang. (cehh, padahal tak reti) tetttt.

Untuk entry kali ini, saya akan membosankan anda tentang ciri ciri lelaki idaman saya. Ye, lelaki idaman bermaksud.... ehh apasal aku dengar "Tilam tilam tilam lama tukar baru" lalu depan rumah aku? Tak sangka diorang sanggup masuk hutan belantara ni. Kang tak jumpa jalan keluar padan muka. K bye.

Ciri ciri lelaki idaman saya tak perlu lah masuk magazine Maskulin untuk nampak lebih sejati. Tak perlu. Dan kau juga tak perlu gelemer. Biar aku sorang yang gelemer dah lah. Berani lu nak lawan gua? Ahh rempit. Macam lah aku gelemer. Padahal... hmphh malas nak cerita.

Ciri yang pertama lelaki idaman saya ialah, harus lah beriman kepada Allah Taala. Bagi aku, kalau lelaki yang jaga 5 waktu nya, nescaya terjaga lah segala urusan nya. Faham tak? Tak faham? Okay, aku explain vice versa pulak. Macam ni;

Makcik Rokiah; Kamu tahu Jenab, haritu Farok Kamal mai rumah aku nak meminang si Siti?
Makcik Jenab  ; Lah yeke? (sambil hembus cekodok panas) Habis, Siti terima ke?
Makcik Rokiah; Siti tak terima puoonn. (sambil mulut muncung sedepa)
Makcik Jenab  ; Haih, awat?
Makcik Rokiah; Siti cakap "ahh solat 5 waktu pun tak boleh nak jaga, ni nak jaga aku? huh, tak ter hingin   aku!

Haa, lebih kurang macam tu lah. Faham kan? Kalau tak lagi, aku tak tahu nak cakap apa lagi. Dan, mesti lah aku nak cari suami yang boleh bawak aku ke jalan yang benar dan diredhai. Amin.  Dan kalau ada rezeki, aku nak cari suami yang sedap gila kalau azan. Hihihihihihihihi. Gila aku!

Yang kedua, boleh membantu. Tak. Aku tak nak dia buat kerja aku, setakat membantu pun cukup lah. Ni tak, aku lah yang pergi pasar, aku lah yang jaga anak, aku lah yang memasak, aku lah yang basuh lipat kain, aku lah yang dfhjdshfjhf aku lah yang hfdjhfjdhfjd payah ahh. Mati aku macam ni. Jangan marah ahh kalau aku lari rumah. Hahaha!

Yang ketiga, bertimbang rasa. Ego tolak tepi. Setakat dengan wife kau, tak payah lah nak tunjuk ego. Tak berbaloi aku rasa. Konon lelaki yang ego baru lah lelaki sejati? Tak sangat sangat weh -.- gay ada lah. Hahaha!

Yang keempat, mulut tak celupar. DAN AKU TAK KAN CARI SUAMI MULUT YANG MACAM AZWAN ALI AMBOI AMBOI AMBOI. Malu aku nak tunjuk kat parents aku. Haha! Apa yang keluar dalam mulut tu, biar lah kena dengan tempat. Kalau wife masak gulai ikan terlebih garam, tegur elok elok lah. Senyum sikit pastu cakap "sayang, gulai you ni salty sikit lah. Hehe!" Sedap hati lah sikit isteri tu nak alter balik gulai dia. Ni tak, suami terus condemn, "aii, you ni nak kahwin lagi satu ke? Masin gila gulai. Dah lah i tengah lapar gila ni." Kalau aku jadi wife dia, aku letak lagi 7 sudu garam. Hahahaha! Ciss, dasar isteri tak misali ye kau!

Yang kelima, alahai, cliche sangat lah. Aku pasti, semua perempuan nak kan suami yang handsome supaya boleh berlagak dengan jiran sebelah. Ohh lupa, jiran aku semua jauh jauh. Takde sebelah sebelah. Ciss, tak boleh berlagak. Haha! Tapi, kalau muka handsome tapi dalaman tak good looking pun tak guna jugak. Hmphh, terbantut hajat saya. Hmphh, sigh lagi sekali.

Yang keenam, lelaki yang pandai memasak. Contoh lah kau baru balik kerja pastu kau tengok husband kau tengah memasak untuk kau, tak terharu ke? TERHARU gilaaa. Hahaha. Tak pun, masak dinner sama sama ke, alololo womel nyewww.

Setakat ni, itu je lah aku boleh fikir. Lelaki pakai tux pun adalah lelaki kegemaran. Hehe! Rasa macam hodoh gila bila jalan sebelah lelaki tinggi berkulit putih dan pakai tux Ya Allah. Handsome nya. Hahaha! Kalau tengok lelaki yang bertulisan cantik pun, aku akan terus berzikir Ya Allah Ya Allah, cantik nya tulisan dia. Hahahaha! Macam pervert pulak aku ni. Okay bye! Salam.

Play/Station; Aku dengar cerita, Rain stalk blog aku ye? Siap kau Rain, jangan tidur sebelah aku malam ni. Aku tarik tarik ekor kau nanti. Huahaha. Bye!

No comments:

Post a Comment