BERSIH tak saya?

Kenapa nak marah sangat dengan BERSIH? Biar lah apa diorang nak buat. Kata Rakyat Didahulukan. Mampus lah rakyat nak pergi BERSIH ke tak. Yang BN nak kecoh kenapa? Ohh ya, aku tahu kenapa. Sangat sangat tahu kenapa. Haruslah Kerajaan takut nanti ramai nak pergi BERSIH and no one akan support them anymore. Aren't they stupid? Sangat sangat. Takut hilang kuasa. Tamak haloba.

Seperti yang ditulis dalam surat khabar, HIMPUNAN BERSIH GAGAL memang sudah diagak. Padahal..... Kerajaan yang menggagalkan. Why are police so stupid doing roadblocks everywhere? Disebabkan laluan rumah aku memang laluan nak pergi Kuala Lumpur, memang annoying bila hari hari nak pergi sekolah jumpa muka polis dulu. Abang aku cakap, orang kampung aku ramai yang pergi BERSIH. They are so coolz ya knowzzz! Haha!

Siapa yang percaya lagi Buletin Utama TV3, dia memang tak pergi sekolah. Macam Najib.

Jadi, polis pergi sekolah ke?

Mestilah tak! Hahaha!

Womey gambar ni.

Siapa yang buat chaos sebenarnya?

Mesti duit OT diorang banyak kan?

Wosh wosh ganazzz ganazzz mak takot takot.

Haha yang ni pulak sendiri cari pasal.
Nama dah tenggelam, bila lagi nak gelemer kan KJ? Ewah, nama dah macam MJ.




Ganazz ganazzz takot takot


Apasal paper kata gagal?

Mestilah sebab Najib suruhhhh. Alolo womey Najib.



4 comments:

  1. buletin utama tv3 smpai lah ke surat khabar semua nya takleh percaya .dasar kapitalis .ye dak ?kat luar negara polis tolong amankan adalah .bukan buat kekecohan .dasar pak turut .ikut kan sgt lah kata najib .kang tak buat kene pecat pulok .ahh geram ni geram .

    ReplyDelete
  2. hahaha pembaca buliten utama tu pergi sekolah belajar membaca je. dah besar itu lah kerja dia

    ReplyDelete
  3. siapa kita manusia nak menghina makhluk Allah.
    Kita tak tau siapa yang benar dan siapa yang salah.
    Orang Pembangkang boleh tuduh polis buat itu buat ini,boleh tuduh kerajaan macam-macam.
    Orang Kerajaan boleh cakap pembangkang macam ini macam itu,polis pulak boleh cakap mereka tak buat itu,mereka hanya menjalankan tugas.
    Semua orang boleh menuding jari,tapi siapa yang benar?
    Allah yang Maha Mengetahui segalanya.
    Ingat,satu jari menuding ke arah orang,4 jari balik menuding ke arah kita.
    So sis,tak perlulah menuding jari pada mana-mana pihak. Benda duniawi ni tiada pengakhirannya. Akhirat tu destinasi sebenar kita. Baik tambah pahala,kurangkan dosa. Ya,memang kita berhak bersuara tetapi untuk benda yang kita tak tahu hujung pangkalnya lebih baik diam saja. Maaf kalau terkasar bahasa. :)

    ReplyDelete
  4. semua orang bebas bersuara. tapi kau rasa Malaysia ni macam ada sifat keterbukaan ke? aku bukan nak mengata negara sendiri, dan aku pun bukan nya dekat parti mana mana. aku ada mata, aku ada otak, aku boleh fikir. aku tak dengar dari mulut siapa siapa. aku nak tahu, aku cari sendiri. aku tak dengar dari satu pihak. aku nak tanya kau, kenapa bila NGO nak buat apa apa, mesti kerajaan bangkang? itu nama nya bebas bersuara ke? cuba kalau kerajaan nak buat perhimpunan, kau rasa paper akan cakap gagal tak? aku memang boleh bet dengan kau, paper akan cakap BERJAYA walaupun 6 orang je yang hadir. kenapa kita nak jadi manusia prejudis? berada di pihak yang kita rasa salah. kalau kau rasa kerajaan tu buat benda yang betul, just go with the flow lah. kenapa kau kata aku menunding jari sedangkan kau dua kali lima menunding lagi 4 jari pada diri sendiri dengan mengatakan apa yang aku tulis ni salah? tolong jangan jawab, "ini hanya pendapat aku" lame y'know. aku pun ada pendapat aku sendiri. dan kau pun ada kan?

    ReplyDelete