Gigi saya kuat umpama tak payah pakai Polident.

2 hari yang lepas ya pak, aku baru aja pulang dari ketemu doktor gigi. Ehh, kenapa aku cakap indonesia ni? Goli den. Ye, aku baru jumpa dentist 2 hari lepas. Sebab apa tak payah tahu. ENTAH APA APA AKU NI, CAKAP PERGI JUMPA DENTIST TAPI TAK BOLEH TAHU KENAPA. BAIK TAK PAYAH BAGI TAHU. Okay, gila.

Tunggu nak masuk tu memang AKU SEMPAT BUAT KUIH BENGKANG LAH LAMA GILA NAK MAMPUS. Then, dah lepas sejam tu, aku pun dijemput dengan segala hormat nya. Dia suruh duduk. Doctor tu early 50 dan dia cakap "I have strong teeth." DO I LOOK LIKE I CARE DOCTOR? Ehh maaf. Ter emo pulak. Sebab tunggu lama sangat. Maaf maaf. Dia buat separuh gigi aku, then dia check gigi orang lain pulak. Kalau kau, kau emo tak? -.- Kalau aku, aku emo. Nasib baik tak pakai baju hitam putih sebab nak menunjuk kan betapa emo nya aku. Ehh, dah merepek. Maaf.

Lepas patient dia dah balik, tinggal lah aku sorang dalam tu. HAPE? TINGGAL AKU SORANG?! Misteri tak bunyi? hehe. Tinggal aku, doctor, dua orang nurse. Doctor ni demand gila, nak nurse ssampai dua orang. Ciss. Haa lepastu kan, lepastu kan, dia check check check gigi aku, dia kata dgtgfhsdilfuhsiehr (rahsia). Tu yang dia sibuk kata "This year I'm 5++ and I have strong teeth" Siap tunjuk gigi dia lagi, aku pun dah macammmmmmmmmm.........

Pastu dia tanya aku, "Can you speak in English?" aku reply "err yeah" pastu doctor tu cakap "owh, it's good for you then, cause many of my malay patient doesn't know how to speak in English so I have to speak in Malay bla bla bla bla bla bla" Serious dia memang kuat beleter. Pasal anak dia kat Australia lah, pasal patient dia lah. Pasal nurse dia lah. DAN 3 KALI JUGAK DIA TANYA "HOW OLD ARE YOU?" DAN TIGA KALI JUGAK AKU JAWAB "I'M 17, DOCTOR" Takpe, dia memang dah tua pun.

Masa dia nak buat something kat gigi aku tu kan, haha memang misteri, buat somethingggg... Heeeehehehe. Hah, masa dia nak check check gigi aku tu kan, dia cakap "If you feel any pain, you just have to raise your hand or do whatever lah." Aku pun angguk je lah. Masa dia buat tu kannnnn, memang makkkkk, sakit gilaaaa. Tapi aku diammm je. Pastu nurse tu tanya, "Tak sakit ke dik?" Aku pun angguk lah. Pastu dia tanya "Kenapa tak angkat tangan" Aku diam je. Pastu doctor tu cakap "If she can stand then it's good. Hehe" HAHAHAHAHAHAHAHA GILA PUNYA DOCTOR. Sebenar nya aku takut kalau aku raise my hand, aku ter tampar muka dia. haha. Haa dah, lepastu aku tak nak cerita dah apa jadi.

Aku just nak cerita betapa dah lama gila tak pergi jumpa dentist. Serious dah lama gila. Jumpa pun masa kat sekolah je. Dan memang jumpa dentist ni sangat "menyeronokkan". Harus catat dalam diary ni. Okay bye.

Play/Station; Sekarang aku dah boleh buat iklan Colgate. Cheeeesssseee!

No comments:

Post a Comment